The Legend of Zelda
Discover where it all began with The Legend of Zelda. Acclaimed by many as one of the best adventure games ever, The Legend of Zelda provided the foundation on which many more classic Zelda adventures were created, and also acted as the inspiration for hundreds of other adventure games. Taking control of Link, you must recover the eight pieces of the powerful Triforce, rescue Princess Zelda, and ultimately defeat dastardly Ganon. This provides a perfect opportunity for adventure game newbies to dip their feet in the ocean of possibility, and for veterans to relive some memorable memories.