Pokémon Crystal Version
When it debuted on the Game Boy Color, Pokémon Crystal Version introduced many new and exciting elements to the Pokémon franchise. An expanded version of Pokémon Gold Version and Pokémon Silver Version, it was the first Pokémon game to allow players to choose between a male or female playable character, as well as being the first game to introduce animations during Pokémon battles.
In this version of Pokémon Crystal Version, you will also have the chance to encounter the mythical Pokémon Celebi in an event after completing the game. In the original version of Pokémon Crystal Version, Celebi could only be obtained by using a special accessory.
Pokémon Crystal Version will also be compatible with Pokémon Bank. With the addition of Pokémon Crystal Version to this service, it is now possible to bring Pokémon from all core games in the series to Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon.