Return to Alola…
Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon for Nintendo 3DS family systems offer an alternative story taking place in the same world as Pokémon Sun and Pokémon Moon, as well as new Pokémon that didn’t appear in Pokémon Sun and Pokémon Moon.
Ominous dark clouds are spreading in the sky above the Alola region, the setting of Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon. In these adventures, a story unfolds on a grand scale, with the Legendary Pokémon Solgaleo, Lunala, and Necrozma at its centre. Secrets about Necrozma and the Alola region – undisclosed in the previous games – will come to light.
In Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon, you can explore the various worlds that lie through the Ultra Wormholes. Within an Ultra Wormhole, there are countless warp holes that lead to different worlds. Try exploring different worlds by passing through these warp holes. You can even go to the home worlds of the mysterious Ultra Beasts!
The Ultra Recon Squad is a mysterious group that has come from a world that lies beyond an Ultra Wormhole. For what purpose have they come to the Alola region? Players will see the story told from somewhat different perspectives in each version, with Dulse and Zossie (pictured left) playing a central role in Pokémon Ultra Sun and Soliera and Phyco taking that role in Pokémon Ultra Moon.
More than 400 Pokémon will be discoverable in Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon, many of which were not available in Pokémon Sun and Pokémon Moon. Some of these Pokémon will only appear depending on which version of the game is played. For example, in the same patch of tall grass where Houndoom will appear in Pokémon Ultra Sun, Manectric will appear in Pokémon Ultra Moon.
The look of the main characters’ outfits has changed from the first trip through the Alola region – just in time for them to begin a new adventure! Choose the Pokémon that will become your partner, and set out on a journey through the world of Alola!
The island challenge is a ritual passed down in the Alola region. Its intention is to help children grow into full-fledged Pokémon Trainers. Some trials in Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon seem to play out in different ways than they did in Pokémon Sun and Pokémon Moon. There’s even a new trial with Mina, one of the captains who serve as guides for these trials.
Mantine Surf isn’t just a way to get between islands – it’s also a sport where you compete for the highest score by pulling off different cool moves! Try to become a top-notch Mantine Surfer by riding Mantine like a pro!
Take all sorts of photos with the Pokémon you like at the brand new Alola Photo Club! You choose the Pokémon to appear together with you in the photo, as well as your outfit, the background, camera angle, and more, so you can take the perfect picture.
After the shoot, you’ll be able to decorate your photo with frames and stickers. You’ll also be able to show other players the photos you took in the Festival Plaza!