Kirby's Adventure
The only Kirby game ever made for NES, Kirby's Adventure was a groundbreaking platformer famous for introducing Kirby’s ability to copy the powers of his enemies. By sucking up foes, Kirby can fire lasers, burst into flames, use a giant mallet and more. Kirby can also combine powers with some unexpected results.
With lots of minigames and secrets to discover, Kirby’s Adventure – like Kirby himself – is full of surprises!
Please note: Kirby’s Adventure on Wii U is the European version of the game, which was optimised originally by the developer to offer gameplay and music speed similar to the US version. Demos and animations may run at PAL speed. The aspect ratio has been corrected for this release.