Lode Runner is an action-puzzle game that has spawned many sequels. Simple action blends with deviously designed stages, as you collect gold while avoiding enemy robots by digging holes in the floor. Use your brain and your reflexes to complete each puzzling stage and escape to the next.
In addition to normal play, the game also features an edit mode that allows you to design your own stages, adding a new level of enjoyment.