Experience the original adventure of Ryu Hayabusa, the shadow warrior, in this acclaimed and challenging action-platformer from the NES era!
Ninja Gaiden sees Ryu travel to America to seek vengeance for his father’s murder and uncover a plot that threatens the world, as told through unique anime-style cutscenes.
Run, crouch, jump and climb as you battle through 20 challenging side-scrolling areas over six acts while defeating gangs of thugs, evil ninjas and barbarian bosses with your deadly Dragon Sword and Ninpo, the art of ninja magic!