Super Mario Bros. 2
Join Mario and company on a journey to save the world of Subcon from the foul frog tyrant, Wart.
Super Mario Bros. 2 offered freedom to explore levels not only horizontally but also vertically, while collecting power-ups, uprooting veggies to throw at enemies and seeking out hidden ‘Sub-space’ rooms.
It was the first Mario title to let players control characters with unique skills, like Princess Toadstool (Peach) and Toad. It also featured the first appearance of many Mario series regulars, including Shy Guy and Birdo.