Step into the shoes of a young and passionate Apollo Justice in his early law career as he takes on his first case. With the help of Trucy Wright, a talented magician who is also his assistant, and his level-headed mentor, Kristoph Gavin, the team will seek to reveal the truth in criminal trials.
Apollo’s undeniable skills in uncovering lies by analysing a witness' body language and years of invaluable advice from his mentor will be put to test when he faces a dashing rival prosecutor named Klavier Gavin. With special appearances from well-known characters such as Phoenix Wright and Ema Skye, players will have an adventure filled with dramatic cases, jaw-dropping events, and a chance to defend their clients at all costs!
Players will utilise the Touch Screen to manoeuver their way through crime scenes, interview witnesses with amusing dialogue, and collect vital evidence using forensic science by dusting for prints or testing for traces of blood and present them in the courtroom.