Azure Striker GUNVOLT
Return to yesteryear in breathtaking style, with blazing, run-and-gun retro action in Azure Striker GUNVOLT, only on Nintendo 3DS family systems. Set in the near future, hero Gunvolt is one of a group of superhumans with ‘septimal powers’, the ability to control elements such as fire, or in Gunvolt’s case, electricity. Use every ability at your disposal to blow away opponents and overthrow the evil Sumeragi Group!
Dive into 2D scrolling action to despatch enemies with your Conductor Gun. Tag your target to pinpoint successive shots, or engage a shocking sphere of crackling electricity called Flashfield to zap tagged enemies, levitate or use it as a shield! Watch your gauge, though, as the field only has a limited duration. If you need to take out multiple targets with a heavy-duty hit, call in Voltaic Chains to cover the screen with giant, electrified links that obliterate anything they touch!
As well as the tautly-tuned gunplay, special abilities give you a boost throughout your one-man crusade: absorb and neutralise incoming bullets with Prevasion. Like your Flashfield, it has a limited duration, so play the long game in case of emergencies. If you should fall in battle, the pop star Lumen may bring you back with a resurrecting song, not only lending you a stay of execution, but massively boosting your offensive and defensive powers, too.
As you battle your way through the sinister Sumeragi Group’s forces, the fight will inevitably become tougher. Upgrading your arsenal and support systems is the key to success – tag up to five, then eight enemies with new guns, Naga and Orochi. You can unleash a more-powerful Flashfield, increase your HP with experience points, and unlock new moves, such as a mid-air dash and double jump. Gather materials to forge equipment like rings and contact lenses, which uprate everything from Flashfield power to the effectiveness of healing items.
Of course, old-school action is also about high scores, and in Azure Striker GUNVOLT’s Kudos system you rack up points based on damage dealt. Touch or get hit by an enemy and it resets to zero, so keep dodging, destroy double or triple-tagged enemies, and topple bosses to claim a chunky score at the end of each mission. Whether you play to see your name in lights or just for the pure thrill, you’re going to need all the help you can get if you hope to save the day in the furious, frenetic retro blaster, Azure Striker GUNVOLT, only on Nintendo 3DS family systems!