Digger Dan DX
Digger Dan has found an old mine full of caves, still brimming with treasure. Can you guide him in the right direction by digging through the earth to collect the gems and nuggets of gold? Work out your path carefully as you push rocks out of the way, or you could find Dan caught in one of the many traps.
Dan is not alone – his trusty sidekick Kaboom (Dan’s pet gopher) can be found snoozing in some levels. Wake him up and he can squeeze into the small tunnels that Dan can’t get to. Use Dan and Kaboom together for the puzzles that they can’t solve alone.
Travel through four themed areas, graded as training, beginner, advanced and expert. As you dig deeper and deeper through the 100 caves, you’ll uncover secret gems buried in the earth. Unravel the mysteries of the wormholes which transport you around the level, blow holes in walls with the abandoned barrels full of TNT and collect pickaxes to release gems that are trapped in rock.
Can you become a gold star player? Challenge yourself to complete the cave, beat the timer and collect the hidden secret gem on every level. Digger Dan DX features completely revamped graphics and improved sound effects, as well as high score tables for every level – with four save slots, you can challenge your family to beat your scores!