Dillon’s Rolling Western
Get ready for a Wild West blast and a new spin on the tower defence genre! Dillon’s Rolling Western is Nintendo 3DS download software at its most action packed. With strategy, side quests and thrilling combat, this jaunt to the Ol’ West is sure to roll out the fun.
On the dusty plains of the frontier, a new threat is emerging – from the ground itself! Fearsome rock monsters are popping up and attacking villages, all to stuff their faces with the townspeople’s precious livestock! Thank goodness there’s a rootin’ tootin’ stranger in town to set the world to rights – it’s ranger Dillon, an armadillo out for justice.
In the boots of cool cowboy Dillon you’ll travel around protecting villages in need, which will see you mining for resources like a real frontier fella, reinforcing defences and reducing boulder-based bad guys to rubble! To triumph you’ll need a mind for strategy, combat skills and the moxy of an armadillo ranger. (Which is a whole lot of moxy.)
If you can defend a village from the rocky threat for three whole days, then your good work is done and you can hit the road for the next town. But keep your wits about you - every destination has brand new monsters, each with their own unique challenges.
When evening falls, the dreaded monsters emerge and head for the village! They can be slowed down by the fortifications, but you’ll need to take matters into your own claws to stop every one of those varmints in their tracks.
When you roll into an enemy, the world will shift and you’ll enter a battle arena! Catch enemies in the path of your rolling rampage to deal damage, and if you can take out an opponent you’ll get some goodies in the form of materials and more. Combat is varied and you’ll be unleashing big claw attacks, charging up moves, or grinding against gravelly goons for extra damage before you know it. If you can dole out a bunch of bashes in a row (without taking a hit, naturally) you’ll be able to lay your claws on even better rewards.
When the jig is up and you’ve defended the village for the day with gumption, your performance will earn a score and a nifty bounty sum. Of course, how bounteous it is will depend on how skilfully you dispatched the invaders...
Of course, you don’t have to spend all your cash at once Every strong, silent type needs a sidekick and a little hamster called Russ is Dillon’s top bloke. Russ is a wise sort, who not only offers helpful advice, he’ll also keep all the cash you earn safe as strategically reinforced houses, ready for when you need it.
Once three days have passed and you’ve successfully fought off the stony invaders, it’s time to hit the road for the next place in need - but you can re-defend the villages you’ve cleared again any time to improve your score. Who knows what secrets, tricks or clever tactics you’ll discover?