Tournament Mode is the main game mode that features three tournament classes: Amateur, Professional and Masters. Each tournament class has five different cups (Iron, Bronze, Silver, Gold and Platinum). A cup can be comprised of either a single stage or multiple.
Challenge Mode is perfect for a quick game. There are three courses (Beginner, Standard and Expert), each with three stages. Stages have a set time limit and weight quota – catch the big fish hidden in each stage to earn a star, and collect three stars to unlock the next course.
Use intuitive motion controls to experience the beauty of the 3D underwater scenery in the Exploration Mode.
Taking advantage of the portability of Nintendo 3DS, players can exchange lures and share their fishing information with other players via StreetPass.