Freakyforms: Your Creations, Alive!
In this exciting new title you can create weird and wonderful creatures called “formees”, bring them to vibrant life on your personal planet and head out for a walk to explore... Or why not swap and send your designs to other players using StreetPass and QR code patterns?
The fun begins at the simple and quick creation of your very first formee – to make a friendly new monster, just engage your imagination, then drag and drop the different body parts (called “forms”) or colours you’d like to use onto the drawing board. There are other tools too, like a slider for adjusting the height of your creation, the option to flip or shrink parts, and much more.
You’ll soon have a bunch of unique little critters that can drive, mosey, jump, swim, or fly through the world. Let your imagination run wild and create a whole host of new friends, because the more formees you have, the bigger your lovely little world will become - and the more fun you can have!
As soon as you’ve completed your first formee, you can head out into your world for an exploratory journey - you can meet and befriend other creatures, munch tasty fruit, find keys (and their matching treasure chests) or even complete missions set by other monsters you meet. On your travels you’re sure to find more forms, accessories and pieces of scenery, with which you can customise the landscape - and population - of your own personal planet.
If your formee eats something while exploring your planet it might lay an egg: you should pop these into your basket to crack open later. Eggs can contain wonderful things, like new minigames, design goodies, or even stacks of coins - which come in handy for buying cool new parts! As you progress through the game you’ll also unlock Creation Challenges too: in these, all you can see is a silhouette, and you have to try to match it with all the forms you’ve got. Good luck!
As well as making your own monsters, exploring, and customising your planet, you can snap pics of your formees: try arranging the backdrop and characters to capture a scene in your colourful world, or use the Question Block AR Card included with your Nintendo 3DS system to snap a shot of your works of genius in the real world.
Using StreetPass and QR Code images you can share your creations with other players, and even receive formees from others too! Simply convert your selected critter to a QR Code image to share with another, or read a QR Code image that someone else has made to collect a new character.