The game follows the journey of teenage goalkeeper Mark Evans as he tries to recruit the best players possible for his school football team – so that they can try to win the prestigious Football Frontier tournament! He will meet characters such as Axel Blaze, an extremely talented striker with a secret, and pit his skills against players like Jude Sharp, a playmaker for the rival Royal Academy team.
Captivating anime sequences enrich the storyline in this adventure and players are able to explore the town in the game to hunt for potential teammates. There are over 1000 in-game characters you can scout, each with their own statistics, unique skills and special abilities. It is up to you to craft a team from players with the abilities that support your strategic approach to the game.
If you want another challenge, Inazuma Eleven features a local wireless multiplayer mode where up to four users can challenge each other with their hand-picked teams. Users can also trade players using local wireless communications.
If you love RPGs or sports-action with a strong blend of strategy and character collection to tax your mind, LEVEL-5's Inazuma Eleven is one game that you must tackle!