Pokémon Link: Battle!
In Pokémon Link: Battle! you must make matches of the same Pokémon from among all the many Pokémon that fill your Link Box – the large field of Pokémon on the lower screen. The Pokémon that appears on the top screen is the wild Pokémon that you are facing in battle. Line up three Pokémon in a row to clear your Pokémon from the box, and to attack and reduce the HP of the wild Pokémon that you face. When its HP reaches zero, you will be able to Link that Pokémon!
As time passes, the wild Pokémon will also lash out to attack you in return. When you’re attacked by a wild Pokémon, the Link Box will lose some of its energy. The wild Pokémon you face may even try to get in your way! If the Link Box’s energy reaches zero, it’s game over.
Pokémon Link: Battle! features over 700 Pokémon, including those that debuted in Pokémon X and Pokémon Y, and they all have a new look, with cool and cute icons. Face popular Pokémon, like Xerneas, Yveltal and Charizard, across ten main zones with multiple stages – every time you play is a new experience!
Pokémon Link: Battle! has a multiplayer feature that allows four players to battle co-operatively via Local play. Pokémon Link: Battle! also has StreetPass functionality: when you pass another person playing Pokémon Link: Battle!, you will be able to exchange play data. If you have set Favorite Pokémon, they will also be shared with others, and any Pokémon you receive from others in this way will become your allies!