To solve a puzzle, look at the hint numbers above each column and next to each row, which identify the number of squares that need to be filled in on that row. Deduce where the squares are and fill them in to reveal a Pokémon portrait!
Collected Pokémon can help you solve puzzles using a variety of skills. For example, Eevee’s Rising Reveal skill shows squares vertically, centring around an activation square, Lucario’s Hyper Scan skill examines the grid and fixes incorrect squares, while Squirtle’s Blue Force changes the hint numbers blue on rows with squares you can definitely fill in. If certain Pokémon use their skill even once, they will run out of power after you exit a stage. Pokémon will recover from their out-of-power status as time passes. There are 12 skills in all, each with varying effects.
There are over 300 puzzles to clear, plus an advanced mode and Daily Training, which can help you improve your skills. Thanks to the large number of puzzles, many Pokémon appear in this game. In addition to familiar Pokémon, all Mega-Evolved Pokémon that have appeared through Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire show up to help and challenge you in this game. Be sure to keep an eye out for Legendary Pokémon and Mythical Pokémon! Try to solve many puzzles and collect many Pokémon.