Sticking to the classic formula, the game layers on essential ingredients for the modern age, shrinking down the experience into a portable beauty. There’s the archetypal Staunton set, as well as Williams and Chequers variants, and the environments are equally pleasing, with opulent locales such as a museum, penthouse and library.