Rytmik Ultimate
Rytmik Ultimate is a powerful pocket music station that not only allows you to play with samples and musical instruments but also to mix them together, shape them and create music clips or tracks.
Rytmik Ultimate allows you to share your songs with others through the Rytmik Cloud and also serves as a music player for songs uploaded on Rytmik Cloud. You can also exchange and compose with others before exporting and saving your music creations to local storage.
Every instrument is a wavetable synthesiser and with the advanced effect module, you have more power to shape sounds. In addition, the drawable waveform synth module allows you to draw and modify your own wave and use it as a sample oscillator – with that you can use Rytmik Ultimate as a sonically unique chiptune synthesiser.
Rytmik Ultimate comes with a sound library of more than 750 instruments, containing the libraries from the Rytmik series released on Nintendo DSiWare, as well as a brand new set of samples ranging from deep dubstep kicks and basses to cutting synth leads and special effects.