SpeedThru: Potzol’s Puzzle
The story goes that the great god of destruction, Kaotl, has stolen the heart of Creatl, the god of creation, and torn the world into three separate parts. You must follow the guidance of Potzol (one of Creatl’s most loyal servants) and head out on a puzzle journey to collect hearts, restore Creatl and save the world!
On your adventure you must guide the guardians – who take the form of 3D blocks - as they speed through numerous challenging puzzle levels, set across three lands. Every level is like a corridor blocked by a series of walls, each of which has one or more strangely shaped holes, and it’s up to you to rotate your guardian, changing its orientation to fit through. You can speed up how fast you’re moving, (the faster the better if you want a high score) and the holes in the walls have hearts in them, which you’ll need to collect if you want to triumph.
As well as over 90 stages in the single-player mode, you can throw down Aztec-style against a mate to determine who has the greatest skills. If your friend also has the game, you can take them on via Local Play to try to reach the top of a tower fastest, or dash through a level to see who can hoard the most hearts. You can also play side-by-side with your mate on one console if only one of you has the game: each of you can grab a side of the system and use the buttons there, striving to be the fastest to match ten silhouettes.