TOUCH BATTLE TANK - TAG COMBAT -
Steer your tank with the Circle Pad whilst intuitively aiming and firing with the Touch Screen. Battles have never been more action-packed!
The Offensive type can charge up energy to fire off a Barrier Bomb, a special move that not only destroys your enemies but also any bullets they've fired!
The Evasive type can use up its energy to hover in the air, dodging all enemy fire whilst being able to fire back itself! It's invincible!
The enemy tanks also have new equipment of their own – Elusive Warp Tanks, floating mines flying on to the screen, fixed battery guns with unique bullet variations, and Super Boss Tanks are all making their first appearance!
In addition, there are machines that can call additional enemy tanks to the battlefield, completely changing the flow of play! Destroying these machines quickly is the key to victory.
New in this game is Local Play. Now, two players can go through the excitement of clearing stages together!
If you clear all the stages together, you can try out playing the new Combat Mode.