Beyblade Evolution
In the world of Beyblade, legends are made and dreams realised through intense contests between customisable spinning tops known as Beys. Out-spin to win and Bey-battle your way to the top in Beyblade Evolution, a brand new adventure that takes the videogame series to the next level, only on Nintendo 3DS.
Build the ultimate Bey and let it rip on your rivals on your quest to become the world champion, in a journey filled with familiar friends and fearsome foes from the Beyblade: Metal Saga television series. With hundreds of parts to collect and combine, make your Bey your very own – build a model focused on attack to smash your opponent from the arena with brute force, or make one with stamina or defence in mind to deal with any blows your enemy might throw at you.
Beyblade Evolution brings battles to life: use the Nintendo 3DS system’s intuitive motion controls to aim your Bey into the arena then pull back – as if using a cord – at just the right time to unleash your latest creation to devastating effect. You can even use the AR Card included with the packaged version of the game to display a virtual arena and do battle on your living room floor, in the playground – wherever the mood takes you!
Take the fight to your friends, show off your supreme custom Bey and prove that you’re the best battler in town with Local Play. If face-to-face isn’t possible, or you’ve already beaten all of your rivals, you can also exchange data with other players via StreetPass. Bey data is traded with any players that you meet, and you can simulate battles with them to further test your skills!
With immersive motion controls, multiple ways to prove your worth on the battlefield and the chance to show off your custom Bey in augmented reality arenas, Beyblade Evolution makes Beybattles more exciting than ever, only on Nintendo 3DS.