For both the casual and the serious gamer, Bowling Bonanza boasts full 3D rigid body physics. Create any kind of shot by adjusting your stance, direction or ball spin or for the more serious, position the ball and shape the shot as required. So whether you want a simple, easy and fun bowling game or a full on simulation, this game is for you!
Choose from Quick Play, Arcade, league and tournament game modes and play multiplayer hot seat for up to four players. Other features include CPU opponents that have five difficulty settings, a full rating and progress system from Rookie to Legend, 10+ bowling environments, 30+ bowling balls, 10+ sets of pins to choose from and unlock. There's also ball customisation including weight and size, full spin control and shot shape setup, fully adjustable address position including position and direction, and full 3D physics in full 3D environments. You can also save your favourite shots and watch video playback.