Cave Story 3D
The original game was lauded for its simple, yet engaging, gameplay and compelling storytelling - now Cave Story, an underground hit which can also be found on WiiWare, is making its way onto Nintendo 3DS as Cave Story 3D.
Remastered to take advantage of the capabilities of the handheld console, this side-scrolling, shooting platform title from independent game designer Daisuke Ayama (a.k.a. Pixel) offers thrills, spills and tons of action, in full 3D.
Cave Story 3D’s premise is simple but fascinating: you awaken in a gloomy cave with no memory of your past, your only option is to explore to find out where, and who, you are. Soon enough you happen upon a village of rabbit-like people called Mimigas, who are being persecuted by a mysterious Doctor, and naturally, need someone to help them.
Over the course of your adventures you’ll pick up various weapons to use against the bad guys, each of which can be upgraded. There are 10 to lay your hands on (including the iconic Polar Star, machine gun, missile launcher and more) and each can be improved by picking up experience in the form of triangular, golden Power Crystals dropped by fallen enemies.
Each weapon can level up by three grades, becoming more powerful with each level; however, taking damage deducts experience from your weapon’s level and reduces its power, so no running into baddies willy nilly!
Overflowing with character and charm, this game is a fast-paced, frantic action-shooter which will draw you in with its vibrant characters, engrossing story, immersive environments, and simple but intuitive controls. And what’s more, depending on your actions in the game there are three different endings to discover! Enjoy the full depth of Cave Story 3D, from Nicalis and Studio Pixel, on Nintendo 3DS.