Go back to where it all began in Mega Man Legacy Collection for Nintendo 3DS family systems! Blast, leap and slide through six classic Mega Man adventures from the original Nintendo Entertainment System, and check out extra modes and content that brings these titles to life in totally new ways!
Six 8-bit blastathons await, spanning the Blue Bomber’s debut to his sixth NES appearance, all with pixel-perfect presentation and controls. In classic Mega Man style, in each game your mission is to run, jump and shoot your way through a wide variety of side-scrolling levels, taking down the Robot Masters and assimilating their unique powers in order to save the world.
Defeat Mega Man IV’s Pharaoh Man to get the Pharaoh Shot, a fireball that gets even more powerful when you charge it up, and add the Charge Kick to your arsenal in Mega Man V by taking down Charge Man. In each game, it’s up to you what order to tackle the levels in, so you’ll need to use your wits to get the right power-ups in the right order!
Museum Mode houses a huge amount of information, concept art, sketches and more from the time these games were originally released. If you’re really confident in your Mega Man skills, post your best runs to the online leaderboards, and check out videos of other players in action to see what you’re up against!
Don’t just settle for one blast from the past: six await you in Mega Man Legacy Collection on Nintendo 3DS family systems!