Pokémon Rumble World
Wind up for an exciting adventure with Toy Pokémon in Pokémon Rumble World, available for Nintendo 3DS family systems. In this action-packed title, battle through a variety of environments to collect more than 700 Toy Pokémon, and explore the kingdom of toys as your Mii!
The ruler of the kingdom of toys has sent you on an adventure to track down as many Toy Pokémon as you can. Catch hot-air balloons to different areas to find all kinds of Toy Pokémon, including Pokémon from Pokémon Red and Pokémon Blue right through to Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire – some can even Mega Evolve! Where you go depends on the type of hot-air balloon you use, and you never know exactly where you’ll land in an area!
When you touch down, square off against swarms of wild Toy Pokémon in real-time battles, using toys from your own collection – and at the end of each stage, take on giant boss characters that don’t play around! Attacking is as simple as pushing a button, and each Toy Pokémon can have up to two moves. You can swap between any Toy Pokémon in your collection at any time, so be sure to use those with a type advantage over opponents to defeat them by the toy boxful!
Certain defeated Toy Pokémon can be added to your collection. Collect any that you can and find Pokémon that have the right balance of moves and skills to suit your style. Defeating opponents also nets you point coins, which can be spent on new outfits for your Mii, support items and more. If you encounter a Mii in need mid-stage, give them a hand – they might repay you by tagging along and helping out with items such as potions!
You can exchange your data with other players via StreetPass. Customise your Mii’s look, set special greeting messages, the background image and photo frame, then try to meet as many other players as you can! You can see all their statistics, such as the number of Toy Pokémon they’ve captured, found or defeated, and they may even pay you a visit in your town.
New hot-air balloons can be acquired with Poké Diamonds, allowing you to reach more distant areas where you’ll encounter new crops of wild Toy Pokémon. Poké Diamonds can be used to get more content and aid you in other ways during gameplay, too. You can get Poké Diamonds when you beat certain stages, or even via StreetPass.