Get ready for an exhilarating race experience that redefines the rules of the road in Sonic & All-Stars Racing Transformed on Nintendo 3DS! Get behind the wheel of incredible vehicles that transform from cars to boats to planes mid-race, and compete across land, sea and sky in the ultimate speed showdown!
Adapt to changing terrain as you tear through courses inspired by SEGA’s extensive gaming history. Discover alternate routes and shortcuts as roads crumble beneath your tyres and waves surge toward you, making each lap a different experience to the one before it.
As dynamic courses put your racing ability to the test, battle your opponents with a range of weapons that all require skill to aim, fire, evade and block. Racing with style increases your All-Star meter, allowing you to unleash an unbelievable All-Star Move that’ll really ruin your opposition’s day!
Choose from a huge cast of classic SEGA characters, from Sonic the Hedgehog to Vyse from Skies of Arcadia Legends, or take the driver’s seat yourself as your Mii character. Get to grips with each character’s unique transforming vehicle and handling style, then drift, boost and barrel roll to overtake your rivals in a rush to the finish line.
The action keeps coming in a wide variety of gameplay modes and challenges. Race through a vast world tour, go for glory in Grand Prix or take on all-comers in Battle arenas. Hit top speed with hectic online and local multiplayer modes for up to eight players.