Steel Diver
Submerge beneath the murky waters of the ocean in this submarine combat game for Nintendo 3DS.
Steel Diver contains three separate modes, each providing a completely different type of thrilling maritime gameplay."
Control a submarine and advance with stealth and cunning through the ocean depths in this 3D side-scrolling mode.
In Missions mode, you complete specific underwater objectives by skilfully manoeuvring your submarine with the stylus. Steer deftly to the goal position (avoiding enemies, land masses and obstacles) by setting your sub to advance FORWARD, REVERSE, DIVE or SURFACE.
If your vessel is damaged you’ll start to take on water, which makes it impossible to control your sub – touch the flooded parts to fix them, quickly!
In missions, you will control one of three submarines, each with uniquely different features. Some are better for swift course changes, others for sheer destructive firepower - choose carefully, as using a specific sub may allow you to proceed more smoothly through certain missions.
This mode offers an intense 3D shooting game in which you attempt to speedily sink enemy ships using torpedoes. Your periscope view is controlled using the gyro sensor of Nintendo 3DS, so rotating your body while you hold your Nintendo 3DS system moves the periscope!
It’s important that you pay careful attention to how far away enemy ships are, how fast they are moving and their course: this will allow you to figure out the best time to launch a torpedo to hit your target squarely for maximum damage. But the ocean gets rough: you will also battle in stormy seas and underwater, where visibility is poor and any number of enemies could be out there...
Steel Commander offers a strategic battle simulation in glorious, glasses-free 3D. In this mode you’ll need to make good use of three different types of warship to seek out and sink a hidden fleet.
Are unable to attack - and you will lose the battle if all of your supply ships are sunk.