Super Mario Maker for Nintendo 3DS
Grab your hard hat and let your imagination run wild in Super Mario Maker for Nintendo 3DS, on Nintendo 3DS family systems. 100 original courses designed by Nintendo await you in Super Mario Challenge, each one containing additional challenges to defeat and medals to earn!
Want to take on some user created courses? Jump online* and enter Course World to find a treasure trove of courses created by players of the Wii U version of Super Mario Maker. With 100 Mario Challenge and Recommended Courses there’s always something new and exciting to play!
With Super Mario Challenge you can play anytime, anywhere - no internet connection required! 100 original courses designed by Nintendo are included, and each one features extra challenges, such as collecting every coin or defeating every enemy before you reach the goal! Are you up to the challenge?
Creating courses can be a bit daunting at first, but thankfully Mashiko and Yamamura are on hand to offer helpful tutorials on how to get the most out of your imagination! The lessons are fully interactive, meaning you’ll get the hang of it in no time. Coo!
You can make levels with that classic Mario feel, or fuse elements in never-before-seen combinations. With so many different ideas to play with, you’ll never run out of new twists to add. Many course elements are available to use from the start, and there are more that can be unlocked by playing Super Mario Challenge!
Created the perfect course? It’s time to show it off! You can share your creations with your friends via local wireless or even StreetPass so that they too can enjoy your handiwork!
You can even combine your efforts with other players to create the ultimate Super Mario course by sharing incomplete courses via local wireless. These courses are marked with a special icon to show off your collaboration!