As the commander of the Ghosts, the best special operations fighting force in the world, your mission is to stop the Russian ultranationalist Yuri Treskayev from coming to power, in Tom Clancy's GHOST RECON SHADOW WARS on Nintendo 3DS.
From the hot deserts of Kazakhstan to the villages of Ukraine and the frozen lands of Siberia, you must discover and disable the secret Soviet-era “Dead Hand” bases which Treskayev is using to build an army of drones. You will have access to full resources to build, train, and equip your team, using the most recent high-tech weapons and armour.
Experience the critically-acclaimed Ghost Recon series in a new way as you discover rich and deep tactical gameplay never before seen in a Ghost Recon game!
Train and manage the best special ops unit by choosing among six unique classes, each with their own special skills: Commando, Sniper, Recon, Engineer, Gunner and Medic. As you progress in the game you will unlock new skills and equipment so you can provide your ghosts with the most advanced combat gear - and even drones!
The game uses many of the Nintendo 3DS system's features to full effect: enjoy eye-popping 3D cut scenes and in-game effects, where enemies and objects appear to be popping out at you. Use the Touch Screen for quick and easy menu navigation and tilt the Nintendo 3DS system to look behind buildings and onbstructions for a more tactical view.
You can also challenge your friends in eleven one-on-one duel maps that let you determine who is the best special ops squad leader. You can even play against each other on one Nintendo 3DS system!