Color Commando
In each level, colour monsters will block your path and try to grab you! So what can you do against this?
Collect paint blobs that are spread out over the level. You can use a paint blob to paint a big paint-spot on the world. If a monster of the same colour comes into contact with the paint-spot, the monster will dissolve into the spot. When this happens the monster cannot harm the player!
The game starts out easy enough, but before you know it you'll be surrounded by many different types of monsters in all different colours!
There are five worlds, each with four normal levels and one star level. You can unlock the star level by getting all the treasure in the other four levels!