A Boy and His Blob: Retro Collection
Try different jellybean flavours to see what effect they have on Blob. Overcome obstacles by transforming Blob into the right tool for the job! This shape-shifting ability becomes their ultimate weapon, enabling them to conquer seemingly insurmountable challenges. With enough jellybeans and flavours, the possibilities are endless!
Imprisoned within the tower of the Royal Castle, the fate of Princess Blobette hangs in the balance, and it's up to you to ensure her freedom. But the Alchemist has laid a suite of treacherous traps to impede the boy and Blob’s progress. Join our dynamic duo as they encounter secret rooms, clever traps, and dangerous obstacles in the labyrinthine depths of the castle.
Fortunately, the Alchemist remains oblivious to our heroes’ hidden advantage—feeding Blob different flavours of jelly beans can transform him into various shapes. Armed with this knowledge, unlocking the tower's door becomes a mere trifle for our heroes, provided the right jelly bean is at hand. Blob’s ability to magically transform shapes will help this intrepid pair get past almost anything the Alchemist can conjure up!