A Dark Room
A Dark Room is an innovative text-based adventure that harkens back to the magic of Zork, adding a modern spin on a classic genre and time in gaming.
It challenges the player’s perceptions, actions and imagination. Visually clean, A Dark Room presents text and cues with limited visual flourishes, but the experience that takes shape is full of depth and environmental storytelling. Audio is also important, portraying a dark world that the player can only imagine.
It is a game that draws players in, allowing them to perceive the intriguing world in their own way. What starts as a dark room with limited interactive options evolves into a complex story and resource management challenge.
Adapted especially for the platform, you can play with physical controls or the touch screen; exclusive to this version of the game is an enhanced user interface and local co-op play.