A Highland Song
To reach the sea, Moira must first cross the Scottish Highlands—a wilderness of paths, peaks, shortcuts, dangers, and song.
A Highland Song’s soundtrack is composed by Laurence Chapman alongside two multi-award-winning giants of the Scottish folk scene, TALISK and Fourth Moon. Royalty of the festival circuit, these two bands combine virtuosic instrumental playing with fast, inventive rhythms, to produce new tunes in traditional styles played with beauty, energy and swagger.
For fifteen years, Moira McKinnon has lived with her mum in a small house on the edge of the Scottish Highlands. Then one day she receives a letter from her Uncle Hamish urging her to come to the coast. If she can reach his lighthouse for Beltane, a wonderful surprise will be waiting...
The hills are full of secrets and stories, but what you find will depend on where you go. The narrative is not branching but weaving; a mesh of history, mythology and family secrets. What truths will you discover?
In the Highlands, every peak has a story to tell and every valley echoes with song. Giants sleep, ghosts sing, crows carry messages, and eagles lift the dead.
But the Highlands’ crags are unforgiving and its summits are cold—Moira’s trek will not be easy.
A Highland Song is the latest narrative adventure game from inkle, the award-winning creators of 80 Days, Heaven's Vault, and Overboard!
Explore hills crisscrossed by routes—some well-trodden, others hidden away—that are filled with stories, lost things, echoes, and memories.
Climb peaks to orient yourself and plan your next steps. Then hop, slide, and jump through the valleys in time with the music.
And be prepared to make the journey more than once, because a single trip isn't nearly enough to discover the Highlands' deepest secrets.
This 2.5D side-scrolling adventure brings the Highlands to life with a blend of hand-drawn animation, impressionistic painted scenery, and dynamic lighting/weather effects.