Aground
As one of the last human survivors, you find yourself stranded on an uninhabited island. With a few other victims of the crash, can you craft, mine, and build your way to survival?
Aground is a Mining/Crafting RPG, where there is an overarching goal, story and reason to craft and build. As you progress, you will meet new NPCs, unlock new technology, and maybe magic too. Will you be able to raise dragons? Launch into space? The sky is literally not the limit. Beneath its simple exterior, Aground hides a lot of depth and surprises that will keep you wondering “what’s next?”
Survival is only the beginning. The only way for humanity to have a future is to return to the stars and confront them. But, it will require a lot of ingenuity and help to recover everything that was lost, and even that might not be enough...