Alder's Blood: Definitive Edition
▪ A unique fusion of dark Victorian fantasy and wild west. Immerse yourself in a world so different from the one you know. The universe shaped by struggle, where mankind has not had the freedom to develop or advance any of its technology.
Alder's Blood is a dark, stealth, tactical game with the turn-based combat focused on avoiding enemy ambushes and setting up your own. Use stealth and tactics to overcome the never-ending onslaught of monsters, the manifestations of your god's decay.
Monsters can detect a hunter's presence by their scent, they can then use this to track down where the hunters are. Observe the wind - keeping yourself downwind of your adversaries will aid you in your hunt. Although, hunters can use their scent to their advantage by preparing an ambush using traps, then luring the monsters towards it.
Monsters are not the only threat the hunters will face on their hunts - the presence of the old god is growing ever stronger, changing everything it touches. The darkness can summon more enemies against the hunters, or even change them into an avatar of its will.
In addition, we can assign roles to hunters there, e.g. to make one of them guard the camp and protect it from ambushes, or to give them the role of a scavenger, who will collect resources in the region of the camp.
This is a world that has been shaped by struggle, one where mankind has not had the freedom to develop and advance its technology.