"I found this interesting-looking book!"
One summer's day, Usada and Kotora go to the library to do their homework. While Kotora takes her studies seriously, Usada has her head in the clouds. She wanders over to a bookshed deep inside, returning with a big, thick book.
As soon as they read the words, the two are enveloped in a blinding light. When they come to, they're in a grassy field that they've never seen before. At that moment, a white rabbit comes hopping along. He might know how to get back to their own world!
Alice Escaped! is an exploratory 2D action Metroidvania. Follow the adventures of Usada and Kotora, who have wandered into a strange wonderland of grimoires and must chase after a mysterious girl named Alice in order to return to their own world.
What awaits them in this mysterious world are strange yet familiar characters, such as Cheshire Cat, Mad Hatter, and Humpty Dumpty. Are they friends or foes? And why does the white rabbit Usamura have a zipper on his back?
And who exactly is this enigmatic girl hiding Alice in the deepest part of the world? This is where you've probably realized that this game has multiple endings. There are numerous major choices to be made, a story that repeats itself, and the true goals of the characters to be revealed. An adventure the likes of which you've never experienced before is about to begin!
Swing Usada’s giant hammer to pulverize your enemies with powerful melee attacks, or use Kotora’s submachine gun and bombs to take out enemies from a distance. Switch between the two to chain impressive combos! Chaining combos will increase their attack power, and make it easier to quickly defeat your many oncoming enemies.
Taking out enemies builds up your Chance Gauge, which can be used to perform supporting attacks and devastating ultimate attacks. (Feature not included in the demo.)
When you collect the skill crystals that drop all over the world, you can improve your characters' skills. You can improve their weapons, which will then unlock unique skills. Or you can focus on their stats and movement, and even pick up skills to help them convince others to help them. If you find yourself stuck on a difficult boss, then try taking some time away from the main path to help our heroes grow stronger.