Arcade Archives BONZE ADVENTURE
Bonze Adventure is an action game released by TAITO in 1988. Enma, king of the underworld, once kept order in his domain. However, one day, he suddenly lost his mind and plunged the underworld into chaos. This prompts Buddha to ask high priest Kackremboh from the mortal world to exorcise the evil from Enma. Buddha also granted Kackremboh prayer beads as a weapon for his mission, sending him off to battle the demons, ghosts, and even Lord Enma.