Ato is an Atmospheric, Metroidvania, Sword Dueling Game set in the Era of Feudal Japan. It tells a visually driven story about a father who has given up his past ways in order to live a life of peace with his wife and child. However this peace is soon disturbed as his child is taken from him...
In Ato, every combat encounter is an intense duel to the death. Perform risky parry maneuvers, bounce off of your opponent, evade their attacks and unlock new abilities to further expand your arsenal of options against your adversaries. Every combat encounter has its own personality and fighting style. Challenge, observe and overcome each opponent you face as you strive to retrieve your child back from the clan you once served.