Battlestar Galactica Deadlock
Four years of war and a steep price in human lives have not been enough to unlock a deadly stalemate. The Colonials have countered all of the Cylon’s offensives so far, but no decisive victory was achieved.
The deadlock is suddenly broken by a surprise attack from the Cylons and the brutal annihilation of the Colonial Fleet High Command on Picon. The fate of mankind is now resting on the shoulders of Rear-Admiral Lucinda Cain.
Take control of the Colonial Fleet from the bridge of the mobile shipyard, Daidalos, and free the Twelve Colonies from the Cylon threat. Build your fleets, protect the Quorum alliance and prepare to dig deeper into the conspiracies of this heroic conflict.
Design and build fleets of powerful capital ships. Recruit officers to protect the Twelve Colonies. From the Manticore corvette to the mighty Jupiter class Battlestar, you won’t be short on firepower.
Intense tactical space battles in full 3D. Give commands to your fleet of capital ships and watch the explosive results play out in pause-able real-time across beautiful environments.
From the bridge of the Daidalos shipyard you will command all the Colonial Fleet. Build up your forces and jump them across the quaternary solar system of Cyrannus. Keep the Colonies safe and the Quorum of Twelve unified, lest the alliance break and introduce a new age of Cylon dominance.
Prepare to face relentless opposition. Defend against squadrons of Cylon Raiders and missile salvos from Basestars. Trust in your marines to fight off Centurion boarding parties, while your firewalls slow down the hacking attacks of the Wardriver electronic fighters. Unlock blueprints for new ships, munitions and squadrons to help defeat your tireless foe.