■ Extremely popular game with enthusiastic fans
Now is the perfect time to experience a visual RPG that combines nostalgia with something new.
An RPG set in space, released for PC Engine CD-ROM² and Mega CD between 1990 and 1994.
RPGs with animated scenes were rare at the time. Its world, character personalities, and story gained a huge fan following, making it incredibly popular.
The series, famous as a pioneering title for integrating animations into crucial moments, used groundbreaking techniques. It was among the first to adopt anime-like cinematic styles, maintaining high production quality that still holds up today.
Cosmic Hunter Yuu patrols aboard the spaceship Algernon, drawn to the planet Noog where he investigates during repairs.