Chaos on Deponia
Chaos on Deponia turns out to be even wackier than its predecessor and instantly puts the player under its spell.
After the events on Deponia, it seems that Rufus came to his senses. He's grown prudent, amicable, kind and caring, without any intention to cause major mayhem just to further his own selfish ends. It seems he is far from chaining himself to flaming saw blades, training torpedo-dolphins or foraging through platypus nests. Or is he?
Ultimately it's a flaming saw blade grounding Goal on Deponia again. By accident, her consciousness gets split into three parts and stored to three different discs.
Now it's on Rufus once again to convince all three parts of Goal, utilizing his remarkable charming wits, to become one again, venture to Elysium with her and save Deponia from certain doom while he's at it.
The second adventure on Deponia tells a unique, self-contained story playable without further knowledge of the first installment. Fans of the first game discover new aspects of familiar characters' backgrounds and see open questions answered.
Hand-drawn art design in full HD glory and high-quality cartoon animation drawn in comic style.