2021 IGF Nuovo Award Finalist
"Chasing Light is a game that tries to dismantle and revolutionize games, and it's a work that proves that games are great art."
What is a game? What should a game consist of? How should the game be? 'Chasing Light' is the process of the question and the story of the seven days of exploring the physical properties of the game and uncovering the inner world of human beings and society.
You will become a game crew and create a game called 'Chase Light'. Controlling the director and producer, you make a lot of decisions in the process of game production: the choice of music and sound effects, the number of enemies, the speed of enemy input and attack...there are many pending issues that you need to decide on. So, think about what you need to make a game that people will love. Your own journey awaits its birth in 'Chasing Light'.
The world of Chasing Light, and our lives are like a vast ocean full of reefs where no destination exists. From there, where would you like to go?