Claybook is a unique world made entirely of clay. Every inch of the environment can be shaped and molded. Everything has matter inside it, not just an outer shell. Clay can be liquid or solid, and it can be deformed and destroyed.
In the game, you step into the shoes of brave kids who bring the Claybook to life. Each chapter of the book challenges you with unique obstacles and puzzles. You possess clay blobs and morph them into different shapes to overcome tricky situations. Each shape has its strengths and weaknesses, and some even have special powers.