Coromon
Tame Coromon and explore a vast world filled with thrilling turn-based battles, brain-twisting puzzles, and a mysterious threat to the world awaiting defeat. Nobody said being a Battle Researcher was easy! The sun begins to dawn on Velua, a new day for the world and a new day for you, a freshly minted Battle Researcher of the global research society known as Lux Solis. It’s your first day and everything goes smoothly until a mysterious force attacks your latest workplace. Build up a squad of Coromon, track down the invaders, and grapple with a rising threat that endangers everyone on Velua!
Coromon is all about taming the eponymous wildlife and challenging the rest of the world: other wildlife, trainers, or titanic bosses!
Build a team from more than 100 charming creatures, defined by their elements, traits, and skills. Catch, train then set them loose on your rivals!
The first day at Lux Solis is just the first step in a much greater adventure. Soon you’ll be thrust into a story grand in scope and great of importance, as a mysterious, alien threat emerges. It’s up to you to help Lux Solis put a stop to their dastardly designs.
Explore the furthest reaches of Velua, from frozen glacial caverns to the depths of blistering deserts.
Difficulty is more than just stat changes. Each option changes the fundamental mechanics, making the game as challenging as you want.
Want a stress-free, chill playthrough? Immerse yourself in the story on the easiest setting without hassle, or focus on tactics, number-crunching, and resource management.
Want a more high-stakes challenge? Use the built-in Randomizer and Nuzlocke modes to put fan favorite twists on the creature catching experience.
Create the trainer you want, using hundreds of customizable elements like hair, fashion, and more.
We're honored to be able to provide Coromon to you, a game we've poured our heart into. Coromon is our tribute to the classics of this RPG sub-genre. While staying loyal to the core gameplay, we wanted to add new features but also keep the iconic retro look, with a modernized pixel art style.