Darker Skies
The War is over, but the effects linger. Take control of Jack, a survivor of the War of the Worlds trying to rebuild a working Heat Ray to blow his way to freedom and light the spark that will rebuild civilization.
Explore the Horrors of the world after interplanetary war, encounter psychotic enemies suffering from prolonged exposure to Red Weed. Collect parts from fallen Tripod's and rebuild your own Heat Ray and maybe even come face to face with the few surviving Martians themselves.