The main protagonist of this story suffers a crash on his submarine, and the great red octopus is the reason why. His will to destroy every traveller he encounters may seem unstoppable, but Diver isn't exactly as simple as he looks.
He is encouraged to walk along the bottom of the ocean, plunge into the depths of the darkest corners to rip and tear through the thick plants of seaweed, and fight with the most unknown creatures of the world that is beneath – just to get his submarine back in his command.
On his path, he will witness many beautiful landscapes and scenery, and he'll acquire many trustworthy allies, all of which will also enrich his stories that will be worth retelling... That is, of course, if you can help him survive and triumph over the evil.