WELCOME TO ELSIE
Elsie is a technicolour, hyperkinetic, rogue-like action-platformer filled with procedurally generated levels, an army of robots to blast through, and a wide scope of items and weaponry to make each run as unique as possible. Master countless magitek weapons and abilities in order to embrace the chaos.
Welcome to the planet Ekis, a bountiful world filled with natural resources and scientific discovery! There is chaos amongst this wonder however, in a world awash with natural disasters. Our story begins with Dr Grey, a talented scientist who engineered a team of high-tech androids with the power to prevent these disasters. These Androids were known as "The Guardians".
In this roguelike rollercoaster die and die and die again – but you’ll always get back on your feet to embrace the chaos.
Take a tour of Planet Ekis's vibrant neon-drenched biomes. With procedural generation leading to everchanging levels, each run presents unique challenges and enemies.
Make strategic decisions on upgrades, skills, and weapons to drastically alter the dynamic of each run. Experiment with different playstyles for devastating synergies.
Test your skills against boisterous bots, massive bosses and biome Guardians, memorising patterns to emerge victorious.
Join the fray with Andru, a melee-based character featuring unique augments, weapons, and abilities. Get up close and personal to bash baddies and bring the noise!
The Guardian’s true power lay in the Arclight Core, an energy source that allowed them to bend the elements to their will. The world rejoiced in a new age of peace and safety, but this peace was short lived - as one day without warning or explanation, the Guardians disappeared.
Winds whipped, seas surged, and a newfound threat quickly emerged as an army of robots laid siege to Dr Grey's home, the city of Neotoño.
Amidst the chaos and threat of more disasters, Dr Grey forged one final android...Elsie. Built like none before her, she must find the Guardians and save planet Ekis.