In this fast-paced action rogue-lite, play as Ember Knights, the last spark of hope of a universe in turmoil. Praxis, the mad sorcerer, has syphoned the life out of the Ember Tree and fled through the four Prime Worlds spreading corruption in his path.
In solo or co-op (up to 4 players), use powerful weapons and skills to hack and slash deadly hordes, defeat epic bosses, free the decaying Prime Worlds and restore energy to the Ember Tree!
Legendary warriors, the Ember Knights, are skilled in the wielding of 6 weapons each with its own modification system! However, the sword doesn’t make the knight… Through action-packed combat rooms, you’ll need to chain your attacks and perfectly time your swings to unleash fiery attacks.
Agile and fearless, use your pace and dodge to outsmart, counter and stun your enemies!
With 6 distinct weapons, 9 modifications per weapon, 17 skills and 85 relics, there are hundreds of deadly builds to create.
In co-op, coordinate with your friends to set up combos and synergies between your playstyles.
Beasts, specters, sorcerers, mechanized amphibians, and creatures of all sorts… Fight over 60 unique monsters and variations each with their own unique attacks and behaviors.
Be prepared to face Elites and Champions, they are more resistant and deadlier versions of Praxis’ devoted minions. You will have to adapt your playstyle to each encounter and learn from your mistakes if you wish to succeed.
The real challenge for the legendary Knights will lie in the epic bosses and their corrupted variations. From the Royal Phalanx to the Plague Bringer, Praxis will summon anything in his power to stop you.
Try different builds, upgrade your Ember Tree and don't fear death. Persistence will be key!