F-ZERO 99
HIGH-SPEED RACING MEETS BATTLE ROYALE!
F-ZERO 99 on Nintendo Switch delivers all the action of the original Super NES game, with the added twist of online play. Take on 98 other players from around the world and race for first place!
F-ZERO pilots battle it out in anti-gravity racing machines that can reach blistering speeds.
Races are frantic and collisions are always rife as the pack hurtles down the track.
Choose from four different machines, each with their own unique handling. Balanced, heavy, high-speed or enhanced acceleration – pick the one best suited to your racing style!
Complete goals to unlock customisation options, such as Decals or new colours for your favourite machine and its Boost.
You can also customise your Pilot Card with your favourite machine and use it to show off your accomplishments to rival players!
Each track in F-ZERO 99 offers a high-speed test of skill and courage. Tight turns, rough patches which slow your machine to a crawl, jump plates, mines, laser barriers and more. To emerge victorious, you’ll need to pilot like a pro and take risks without crashing out!
The key to victory is your machine’s Power Meter. Colliding with other machines, obstacles or the barriers empties your meter, and you can also spend Power to get a temporary Boost. However, if your Power Meter hits empty, you'll be in danger of crashing out!
If your machine explodes, the race is over immediately regardless of your current position. Balance keeping your Power Meter charged with spending Power to Boost past opponents and aim for first place!
Race over glowing Pit Areas found around each track to recharge your Power Meter. You can also restore Power by using the Spin Attack or Boost to smash through smoking opponents, knocking them out of the race.
As machines collide on the track, Super Sparks will appear. Collect these to fill your Super Meter, then Super Boost up to ride the Skyway – a special raised track that’ll help you get ahead of the competition in no time!
Dive into multiple modes against online opponents, with race types rotating throughout the day to keep the action fresh. You can also hone your skills on any track you’ve already experienced in the Practice area.