Fabled Lands
The original Fabled Lands gamebooks, written by Dave Morris and Jamie Thomson, and beloved by many, have been transformed into an epic, digital adventure of interactive fiction with a massive game world. Be anyone you want: explorer, merchant, priest, scholar, thief, wizard, or soldier of fortune. Buy ships, goods, and townhouses, join a temple, risk desperate adventures in the wilderness, or embroil yourself in court intrigues and the sudden violence of city backstreets. Undertake missions that will earn you allies and enemies, or remain a free agent and choose your own objectives. With hundreds of quests and locations to explore, the choices are all yours.
Revolution rages in a war-torn kingdom. You can join forces with the king to restore his throne - or look for profit in the pay of the dictator. Use fighting skills or sorcery, bribery or skulduggery to survive the assassins in city backstreets. Descend to the sewers of Yellowport to defeat the vile rat-king. Retrieve the golden net of the gods from the Repulsive Ones deep beneath the sea - and use the rewards of your victories to travel beyond the boundaries of the known in the world of Harkuna. Your journeys will bring you foes and friends, danger and triumph, fortune and fame - and more adventures than you thought.
Amass wealth, honours and power that will take you on voyages to uncharted regions. You can sail the high seas to distant ports. Plunder ancient treasures and do battle with the legions of darkness in the hall of the death-god. Penetrate the labyrinth of lies and sinister secrets of the scheming merchants of Golnir.
A solitaire role playing game in a pick your own adventure style like no other. Explore a giant open-ended world, where you can truly travel, investigate, and meddle with things, when and as you see fit to do so.
Hideous dangers await travellers in this savage land. Brigands, trolls, golems, flying heads, assassins, vampires, kelpies, demons, abominable cults, the undead, and many more - all of them will vanquish the unsuspecting adventurer.
Would you like to raise the stakes? Experience Ironman mode, where every decision is irreversible and your character dies once and for all.